en orolig pappa...

Pappa ringde och väckte mig i morse, skulle ändå upp men man är inte direkt på allerten en sekund efter uppvaknande.

pappa: har du kollat upp med skidor?
jag: va..nja, alltså... jag ska...
pappa: har du läst vasaloppstidningen du fick?
jag: öh... nej...vaddå, (jag har typ somnat om igen)
pappa: jag har köpt skidor nu, ska inte du också göra det?
jag: OK! jag ska idag, jag ska...

...jag ska alltså åka Vasaloppet om ca 3 månader och jag äger inte ens ett par skidor.
Det ordnar sig, det är ju långt kvar.

Pappa ringer ett par timmar senare och frågar om inte han ska köpa skidor och pjäxor till mig. Jag tror att han börjar bli lite orolig att jag inte ska få ihop utrustning i tid, han känner mig med andra ord.

En tredje gång ringer min snälla pappa, nu är jag iallafall ute och springer.

- så nu har jag fixat ett paket till dig med skidor, pjäxor, bindnigar och stavar. Plus att det behandlar skidorna med något speciellt underlag. Pappa Rudolf fixar allt minsan.

Ja då är det bara till att åka skidor då.

Just det... en liten detalj, kan du fixa snö också tror du?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha... pappa har åkt förr så han vet vad som krävs¨. Nu blir det träningsläger i hemtrakterna... fast inte före jul kanske. Kram L

2008-12-11 @ 21:16:40
Postat av: Anonym

L: jo, han har väl varit med förr... skönt att få det fixat bara. Nu har jag allt så det blir till att åka i jul. Ses snart... Kram

2008-12-11 @ 23:35:15
URL: http://ingridmajbritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0